O‘ZBEKISTONDA INKLYUZIV TA’LIMNI HUQUQIY ASOSLARI TAKOMILLASHTIRISH MASALALARI

Authors

  • Doniyor Shuhrat o‘g‘li Aliqulov Author

Keywords:

inklyuziv ta'lim, huquqiy mexanizmlar, tashkil etish, O'zbekiston, ta'lim tizimi, rivojlanish.

Abstract

Annotatsiya. Ushbu maqola O‘zbekistonda inklyuziv ta’limning tashkiliy-huquqiy mexanizmlarini takomillashtirishga bag‘ishlangan. Unda O‘zbekistonda inklyuziv ta’limga bo‘lgan ehtiyoj, uning xalqaro tendensiyalar bilan uyg‘unligi hamda jamiyatda ta’limning ushbu shaklini tatbiq etishda duch keladigan birlamchi muammolar o‘rganiladi. Ushbu maqolada amaldagi qonunchilik va me’yoriy-huquqiy hujjatlar tahlil qilingan, kamchiliklar aniqlangan va milliy ta’lim tizimida inklyuzivlikni oshirish bo‘yicha tavsiyalar berilgan.

Ushbu tadqiqot doirasida inklyuziv ta’limni yanada samarali tashkil etishning muhim mexanizmlari, jumladan, yangi qonun hujjatlariga muvofiq huquqiy bazani joriy etish, moliyaviy qo‘llab-quvvatlash tizimlarini mustahkamlash, pedagoglar uchun ixtisoslashtirilgan o‘quv dasturlarini ishlab chiqish va ta’lim tizimini shakllantirishning asosiy omillarini hal etish ko‘rib chiqiladi. inklyuziv muhit. Ushbu tadqiqot natijalari davlat organlari, ta'lim muassasalari, tadqiqotchilar va siyosatchilar uchun qimmatli manba bo‘lib xizmat qilishi mumkin.

Mazkur tadqiqot O‘zbekistonning inklyuziv ta’limga yondashuvini ilgari surish, milliy tizimni takomillashtirish bo‘yicha xalqaro tajribadan foydalanishga qaratilgan amaliy tavsiyalar beradi.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Raximovna, T. F. (2023). O‘zbekistonda inklyuziv ta’limning rivojlanishi va istiqbollari. Qo‘qon universiteti xabarnomasi, 873-875.

2. Алехина, С. В. (2016). Инклюзивное образование: от политики к практике. Психологическая наука и образование, 21(1), 136-145.

3. Urunov, S. J. (2024). Inklyuziv ta’lim: xalqaro tajriba va amaliyot, erishilgan natijalar, muammo va ularning yechimlari. Академические исследования в современной науке, 3(2), 37-39.

4. Муминова, Л. Р., & Назарова, Д. А. (2021). Включение детей с ограниченными возможностями в инклюзивное образование в Узбекистане. ББК 74.04 А 80, 130.

5. Алехина, С. В. (2010). Инклюзивное образование в России. In Материалы проекта «Образование, благополучие и развивающаяся экономика России, Бразилии и Южной Африки».

6. Мелиева, Ш. М. (2013). Инклюзивное образова-ние в Узбекистане. Образование через всю жизнь: не-прерывное образование в интересах устойчивого раз-вития, 11(2), 32-33.

7. Махмутходжаева, Л. С. (2022). Вопросы совер-шенствования системы инклюзивного образования в Узбекистане. Открытое образование, 26(2), 52-68.

8. Мирзажонова, Э. Т. (2023). Перспективы разви-тия инклюзивного образования и услуг для семей с детьми, имеющих особенности в развитии, на базе махалли. Академические исследования в современной науке, 2(20), 108-116.

9. Юдина, А. В. (2018). Инклюзивное образование. In Наука и образование: сохраняя прошлое, создаём будущее (pp. 326-328).

10. Yell, M. L., & Shriner, J. G. (1996). Inclusive educa-tion: Legal and policy implications. Preventing School Failure: Alternative Education for Children and Youth, 40(3), 101-108.

11. De Beco, G. (2022). The right to ‘inclusive education. The Modern Law Review, 85(6), 1329-1356.

12. Waddington, L., & Toepke, C. (2014). Moving to-wards inclusive education as a human right: An analysis of international legal obligations to implement inclusive edu-cation in law and policy. Maastricht Faculty of Law Working Paper, (2014-7).

Downloads

Published

2025-01-07